آقای نصیریان، مشکل سینمای ما دست و گردن بازیگران است؟!/ بهتر است در تخصص خود فتوا بدهید!


  • عده ی کثیری از فعالان عرصه سینما و بازیگری، تنها ذاتی بودن این هنر را کافی ندانسته بلکه همراه داشتن تحصیلات دانشگاهی در این رشته را لازمه حرکت در این مسیر می دانند!

    این یک موضوع بدیهی بوده و در همه رشته ها و مشاغل صدق می کند! داشتن علم و تحصیل در رشته مورد نظر موجب آن می شود که شخص بتواند در آن زمینه نظریه پردازی کند و به تحلیل آن بپردازد و بالعکس وقتی شخصی نسبت به موضوعی علم کافی را ندارد، قطعا سخنانش بی پایه و اساس بوده اظهارا نظریاتش مبنای قضاوت قرار نخواهد گرفت!

    متاسفانه آقای علی نصیریان، چهره نام آشنای عرصه سینما و بازیگری در جدیدترین اظهارات خود، پا را از رشته تخصصی خویش فراتر گذاشته و به عرصه تحلیل و صدور فتواهای دینی ورود کرده است. ایشان در نظریات خود پوشش دست و گردن بانوان را زیر سوال برده و در اظهار نظری عجیب، ارتباط برقرار نکردن فیلم و مخاطبان آن را به هم گره زده است! 🔸عجیب است که این استاد سینما، نداشتن فیلم نامه های مناسب را دلیل اصلی عدم برقراری این ارتباط نمی داند! مگر خود ایشان در کدام سینما و فیلم و سریال ها چهره شده اند؟!
    فیلم هایی همچون یوسف پیامبر، چ ، اخراجی ها، بادیگارد، محمد رسول الله و ... در کدام سینما و با کدام ساختار مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفتند؟! در ادامه به بررسی پوشش در آیات و روایات می پردازیم:
    در آیه 31 سوره نور می خوانیم: قل للمؤمنات یغضضنَ من أبصارهن...؛ اى پیامبر! به زنان مؤمن بگو: دیدگان خود را فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز براى شوهران و سایر محارم آشکار نکنند، مگر آن چه پیداست و روسرى‏هاى خویش را به گریبان اندازند تا سر و گردن و سینه و گوش‏ها پوشیده باشد و پاهایشان را به زمین نکوبند تا آن چه از زینت پنهان مى‏کنند معلوم شود

    در تفسیر حکم "وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ "آمده است: زنان قبل از نزول آیه، دامنه روسرى خود را به شانه‏ ها یا پشت سر مى ‏افکندند، به طورى که گردن و کمى از سینه آنها نمایان مى ‏شد، قرآن دستور مى‏ دهد روسرى خود را بر گریبان خود بیفکنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه که بیرون است مستور گردد.